تشخیص اختلالات یادگیری چطور است؟ چه کسی می بیند؟

اختلالات یادگیری معمولا در مدرسه ابتدایی اولیه آشکار می شود.

آیا شما به عنوان یک پدر و مادر برخی از علائم خود را متوجه شده اید یا دیگران (مانند معلمان) نگرانی ها را مطرح کرده اند، گزینه های متعددی برای تعریف نیازهای یادگیری فرزندتان وجود دارد. ارزیابی دقیق برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف فرزندتان به منظور حمایت از رشد تحصیلی و اجتماعی-احساسی شما ضروری است.ارزیابی کامل معمولا شامل تجزیه و تحلیل عملکرد دانش آموزان در داخل و خارج از کلاس، بررسی خانواده، رشد، تحصیلات، و تاریخ پزشکی، و همچنین ارزیابی مهارت های عصبی شناختی مرتبط با یادگیری است. اگر اختلال یادگیری کودک تا اندکی بعد شناخته شده باشد، مثلا در دوران نوجوانی، تاریخچه مستند مشکلات یادگیری باید از طریق گزارش والدین و معلم یا سوابق تحصیلی مدارس حضور یابد.

هنگامی که نگرانی از اختلال یادگیری وجود دارد، گزینه های زیادی برای جستجوی راهنمایی حرفه ای و تعیین مراحل لازم وجود دارد:

والدین ممکن است نگرانی های خود را با متخصص اطفال یا پزشک خانوادگی کودکان به اشتراک بگذارند، که بعدا می توانند با فردی از مدرسین و یا ارائه دهندگان خارجی صحبت کنند تا یک ارزیابی جامع انجام دهند. متخصصان اطفال می توانند با ارسال نامه ای از طرف فرزند از خانواده ها حمایت کنند تا مدارک مورد نیاز برای ارزیابی کودک را به مدرسه ارسال کنند.

والدین ممکن است به طور مستقیم به پرسنل مدرسه صحبت کنند تا درخواست ارزیابی را از یک روانشناس مدرسه دریافت کنند. این امر می تواند از طریق یک جلسه شخصی صورت بگیرد، اما توصیه می شود که والدین خود نامه ای را با مشاهدات و نگرانی های خاص خود بنویسند.

والدین ممکن است با ارائه دهندگان خارجی مانند یک روانشناس و / یا متخصص روانپزشکی تماس بگیرند تا ارزیابی را انجام دهند.

این که آیا در مدرسه یا از طریق ارائه دهنده بیرونی تکمیل شده است، این ارزیابی ها برای آزمایش وجود تعدادی از اختلالات که ممکن است بر یادگیری تأثیر بگذارد و توصیه های مربوط به اصلاح و مداخله را آزمایش کنند، طراحی شده است.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .



اختلالات یادگیری

اختلال بیان نوشتاری

اختلال در ریاضیات 

اختلال خواندن


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها