معلولیت ریاضی رایج است؟

تنها تعداد کمی از مطالعات در مورد کودکان مبتلا به MD وجود داشته است و همه آنها بر روی تعداد اساسی و مهارت های ریاضی تمرکز کرده اند. در نتیجه، بسیار کم در فراوانی نواقص یادگیری در زمینه های دیگر ریاضیات، مانند جبر و هندسه شناخته شده است. در هر صورت، مطالعات در تعداد و محاسبات بسیار در یافته های خود بسیار سازگار هستند: بین 6 تا 7 درصد از کودکان مدرسه نشان می دهد مشکلات مداوم، درجه به درجه، یادگیری برخی از جنبه های محاسبات و یا مناطق مرتبط (شرح داده شده در زیر) . این و مطالعات دیگر نشان می دهد که این ناتوانی های یادگیری مربوط به IQ، انگیزه و یا سایر عوامل است که ممکن است بر یادگیری تأثیر بگذاردیافته ها نشان می دهند که حدود 7٪ از کودکان نوعی MD دارند و برخی از آنها گمراه کننده است. این به این دلیل است که بیشتر این کودکان دارای نقص خاصی در یک یا چند زیر دامنه محاسبات یا زمینه های مرتبط (مثلا شمارش) هستند و در سطح ریاضی و یا بهتر در سایر ریاضیات و ریاضیات انجام می شوند. سردرگمی ناشی از این واقعیت است که آزمونهای دستیابی استاندارد ریاضی شامل بسیاری از انواع مختلفی از اقلام مانند شناسایی شماره، شمارش، ریاضی، زمان گفتن، هندسه، و بنابراین چهارم. از آنجا که عملکرد بر روی بسیاری از انواع مختلفی از اقلام استوار است، که برخی از آنها کودکان دچار مشکل شده اند و برخی از آنها نمی توانند انجام دهند، بسیاری از این کودکان نمرات آزمون پیشرفت استاندارد را بالاتر از صدک 7 (هرچند اغلب کمتر از 20) دارند.به عبارت دیگر، مخلوط کردن انواع مختلفی از اقلام در آزمونهای دستیابی به ریاضی، شناسایی ناتوانی یادگیری بسیاری از این کودکان را در بهترین حالت دشوار می کند و در عین حال باعث می شود که آنها در ریاضیات به طور کلی ضعیف باشند . در واقع، بسیاری از این کودکان مهارت های متوسط ​​یا بهتر در برخی از رشته های ریاضی و مهارت های بسیار فقیر در مناطق خاص را دارند. میانگین عملکرد بر روی انواع مختلف موارد تست باعث می شود تصور اشتباه از عملکرد به طور کلی ضعیف در تمام زمینه های ریاضیات، در واقع، در واقع، مشکل ممکن است محدود به یک یا چند منطقه خاص است. به منظور مسائل پیچیده تر، مطالعات اخیر نشان می دهد که کودکان مبتلا به MD، یک گروه ناهمگن هستند، و بچه های مختلف نشان دهنده الگوهای مختلف دانش و یادگیری نقاط قوت و ضعف هستند. به عنوان مثال، دو فرزند با نمرات دستاوردهای ریاضی در 10 درصد و میانگین نمرات IQ (به عنوان مثال، کودکان مبتلا به MD) ممکن است فرمهای مختلف MD را داشته باشند، یعنی انواع مختلف نقص.برای اطمینان بیشتر MD تشخیص و برای درک بهتر نقاط قوت و ضعف های این کودکان، آزمون هایی که اطلاعات مربوط به مهارت های بسیار دقیق و مرتبط با آن، مانند شمارش دانش، حقایق محاسباتی و غیره، و چهارم آن لازم است. متاسفانه، چنین آزمایشاتی در حال حاضر در دسترس نیست.


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


 اختلال در ریاضیات

 اختلال دریادگیری ریاضیات

اختلال دریادگیری



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها