چرا کودک شما باید با توپ بازی کند؟

مهارت کامل ساز برای بچه های کوچک

Little girl with colorful plastic toy balls


همه بچه ها می توانند از (و احتمالا لذت بردن) نورد کردن، گرفتن، لگد زدن، کشیدن، و پرتاب کردن یک توپ، یک اسباب بازی ارزان، قابل دسترس و متنوع باشند. بازی با توپ مهارت های حرکتی کودکان، هماهنگی دست و چشم و زمان بندی را بهبود می بخشد، که بخش مهمی از پیشرفت رشد کودکان نوپا است. مهارت هایی که کودکان با بازی با توپ یاد می گیرند، هنگامی که به بازی های مشترک و رقابتی فارغ التحصیل می شوند، اهمیت می دهند.

چه چیزی کودک شما می آموزد

توپ باید اسباب بازی باشد. شما می توانید آنها را خیلی زود به فرزند خود معرفی کنید زیرا آنها بلافاصله مهارت های حرکتی را تقویت می کنند و محیط های کمی را با محیطشان آشنا می کنند.

در اوایل، نوزادان نسبت به چیزهایی که رول دارند حرکت می کنند. نوزاد شما با یک حرکت مداوم توپ روبرو خواهد شد. توپ اجازه می دهد تا بچه ها در کنترل چیزی غیر از حرکات خود احساس کنند. آنها به ایجاد مهارت های تعادل کمک می کنند و افراد کمی را قادر می سازد تا انتقال یک جسم از یک طرف به سوی دیگر انجام دهند.راندن توپ به عقب و جلو راه ایجاد یک پیوند اجتماعی بین دو نفر (شما و کودک شما، یا کودک شما و یک خواهر و برادر و یا همتای خود). این بازی به نوبه خود نیز مقدمه ای بر مفهوم علت و معلول است.کودکان نوپا از کشف توانایی های توپ و اثرات مختلف تندرست، نورد، تیز کردن، لگد زدن و رها کردن آن لذت خواهند برد. توپ به یک اسباب بازی سرگرم کننده تبدیل می شود، زیرا کودک شما از بازی مستقل و بازی موازی به بازی مشارکتی منتقل می شود، که در توسعه مهارت های اجتماعی حیاتی است، مانند یادگیری نحوه به اشتراک گذاری، نحوه پیروی از قوانین و نحوه مذاکره.


بازی درمانی 

بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.

بازی درمانی چیست؟

بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.


بازی یکی از مهمترین عوامل هماهنگی رشد کودک از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است که ازین طریق درمی‌یابد سهیم شدن و یا سهیم کردن دیگران در بازی برای مورد قبول قرار گرفتن و پذیرش لازم است که بر یادگیری، خودکنترلی، مسئولیت، ابراز احساسات، احترام گذاشتن، پذیرش خود و دیگران، بهبود مهارت‌های اجتماعی، عزت نفس، کاهش افسردگی و اضطراب موثر است [1].


بازی افکار درونی کودک را با دنیای خارجی او ارتباط می‌دهد و باعث می‌شود که کودکان بتوانند اشیای خارجی را تحت کنترل خود در آورند. بازی به کودک اجازه می‌دهد تا تجربیات، افکار، احساسات و تمایلاتی را که برای او تهدید کننده هستند، نشان دهد (وتینگتون و همکاران 2008) [2].


بازی درمانی با رویکردی سازنده که مبتنی بر درمان است فرآیندهای یادگیری و ارتباط سازگارانه و بهنجار کودکان را پایه‌ریزی می‌کند. در بازی درمانی به کودک فرصت داده می‌شود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درونی خود را از طریق بازی بروز دهد و آن‌ها را به نمایش در آورد (آکسلاین 1994) [3].


] 1[ Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.


] 2[ Wethinton, H. R., Hahn, R. A., Fugua-Whiteley, D. S., pe,T. A., Crosloy, A. E., Johnnson,  R. L., Liberman, A. M., Mosci chi, E., Pri ce, L. N., Tuma, F. K., Halra, G., Chatto.,  Padhyay, S. K. (2008). The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3), 287-373.


 


[3] ام آکسلاین، تاثیر بازی درمانی بر کودکان، دانشگاه ویرجینیا، ترجمه احمد حجاریان، 1994


بازی درمانی 

بازی درمانی چیست

بازی افکار درونی کودک 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها