نکاتی برای مقابله با ناتوانی یادگیری فرزندتان

چیزها را در چشم انداز نگه دارید ناتوانی در یادگیری غیر قابل تحمل است به یاد داشته باشید که همه با موانع مواجه هستند این به شما به عنوان والدین است که برای تدریس فرزندتان در مورد چگونگی مقابله با این موانع بدون اینکه دلسرد نشوید یا سرکوب شود. اجازه ندهید که تست ها، بوروکراسی مدرسه و کارهای ضبط نشده بی نهایت شما را از آنچه که واقعا مهم است، برانگیخت تا کودک شما مقدار زیادی از حمایت های احساسی و اخلاقی را به شما بدهد.به کارشناس خودتان تبدیل شوید تحقیق خود را انجام دهید و در کنار پیشرفت های جدید در یادگیری برنامه های آموزش معلولین، درمان ها و تکنیک های آموزشی نگه دارید. شما ممکن است وسوسه شود به دیگران - معلمان، درمانگران، پزشکان - برای راه حل ها، به ویژه در ابتدا. اما شما متخصص ترین فرزند خود هستید، بنابراین وقتی به جستجوی ابزارهایی نیاز دارید که یاد بگیرند، مسئولیت پذیر باشید.

مدافع فرزندتان باشید. ممکن است مجبور شوید زمان و زمان دوباره صحبت کنید تا برای فرزندتان کمک ویژه دریافت کنید. نقش خود را به عنوان یک والد فعال و در مهارت های ارتباطی خود تمرین کنید. این ممکن است در برخی موارد خسته کننده باشد، اما با آرامش و آرامش و پایدار باقی می ماند، شما می توانید برای فرزندتان تفاوت بزرگی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که نفوذ شما بیشتر از دیگران است. فرزند شما سرب شما را دنبال خواهد کرد. اگر با چالشهای یادگیری با خوش بینی، کار سخت و حس شوخ طبعی روبرو شوید، احتمال دارد که فرزندتان به دیدگاه شما برسد - یا حداقل به چالش های بزرگی نگاه کنید، نه یک جاده ای. تمرکز خود را بر یادگیری آنچه که برای کودک شما کار می کند و به بهترین نحو آن را اجرا می کند، تمرکز کنید.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .



اختلال بیان نوشتاری 

اختلال در ریاضیات 

اختلال خواندن 

اختلالات یادگیری 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها