اتحادیه بین المللی صدور گواهینامه Biofeedback (قبلا موسسه صدور گواهینامه Biofeedback America) یک سازمان غیر انتفاعی است که عضو موسسه اعتبار سنجی (ICE) است. BCIA افرادی را که با استانداردهای آموزش و پرورش و استانداردهای آموزشی در بیوفیدبک و نوروفیدبک مواجه هستند، تایید می کند و به تدریج مجددا کسانی را که نیازهای آموزشی را برآورده می کنند،

BCIA گواهینامه بیوفیدبک، گواهینامه نوروفیدبک (همچنین به نام Biofeedback EEG) و صدور گواهینامه بیوفیزبک عضلانی لگن را ارائه می دهد. صدور گواهینامه BCIA توسط کلینیک Mayo تأیید شد،  انجمن روانپزشکی کاربردی و Biofeedback (AAPB)، انجمن بین المللی نوروفیدبک و تحقیق (ISNR) و مجلس قانونگذاری واشنگتن


کاربردهای نوروفیدبک :

  • تنظیم توجه، افزایش تمرکز، متعادل کردن گوش به زنگی / برانگیختی
  • مدیریت استرس و کاهش تنش
  • بهبود تصمیم گیری و کاهش خطا
  • کاهش اضطراب
  • یادگیری سریع و افزایش توانایی یادگیری                   
  • بهبود حافظه
  • تقویت مهارت های ارتباطی
  • آمادگی بیشتر برای پذیرش تغییر
  • افزایش آگاهی
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش انگیزه
  • توانایی حل مشکل    problem solving
  • کاهش کج خلقی
  • توانایی تغییر اسان توجه از کاری به کار دیگر
  • بهبود مدیریت درون و واکنشهای هیجانی
  • افزایش تحمل کاری
  • افزایش سرعت عمل کاری



اامات تحصیلات دبیرستان BCIA شامل یک دوره 36 ساعته از یک موسسه دانشگاهی معتبر منطقه ای یا یک برنامه آموزشی تأیید شده BCIA است که برنامه کامل دانش Neurofeedback و مطالعه آناتومی و فیزیولوژی انسانی را پوشش می دهد. طرح های نوروفیدبک از زمینه های دانش عبارتند از: I. جهت گیری نوروفیدبک، II. نوروفیزیولوژی پایه و نوروپاتولوژی، III. ابزار دقیق و الکترونیک، IV. تحقیقات، V. ملاحظات روانشناختی، VI. برنامه ریزی درمان و VII. رفتار حرفه ای

متقاضیان می توانند دانش خود را از آناتومی و فیزیولوژی انسانی را با تکمیل دوره ای در روانشناسی زیست شناسی، آناتومی انسان، زیست شناسی انسان، فیزیولوژی انسانی یا علوم اعصاب ارائه شده توسط یک موسسه علمی معتبر منطقه ای یا یک برنامه آموزشی تایید شده توسط BCIA یا با موفقیت کامل از آناتومی و امتحان فیزیولوژی سازماندهی بدن انسان و سیستم های آن است.



نوروفیدبک چیست؟

        نوروفیدبک وسیله ای است که کار تنظیم و رفع اشکالات مغز را انجام می دهد، همانطور که می دانید مغز از سلولهای عصبی تشکیل شده است که شبکه های عصبی را در مغز می ساند. قسمت های مختلف مغز (مجموعه ای از شبکه های عصبی) کارکردهای مختلفی دارند و فعالیت این شبکه ها سبب تولید امواج مغزی گوناگون در شرایط و موقعیتهای مختلف می گردد، اگر هر یک از این شبکه ها کارخود را درست انجام دهند و باهم هماهنگی داشته باشند، مغز بدون نقص کار خود را انجام می دهد، اما گاهی مسائل مختلف (مانند استرس یا گامی ژنتیک روی این شبکه ما تأثیر می گذارند و در کار آن اختلال ایجاد می کند. مشکلات توجه و تمرکز، ضعف حافظه، مشکلات یادگیری و حتی رفتاری نیز از جمله نتایج اشکال در کار مغز هستند. نوروفیدبک ما را از کارکرد مغزمان آگاه کرده و سپس کمک می‌کند تا آن را اصلاح و تنظیم کنیم.



متقاضیان باید مدرک مهارت های عملی را نیز شامل می شود که شامل 25 ساعت مکاتبه تحت نظارت مربی تایید شده توسط BCIA است که به آنها آموزش می دهد که چگونه مهارت های بالینی بیوگرافی را از طریق آموزش خود تنظیم، 100 جلسه بیمار / مشتری و ارائه سخنرانی های کنفرانس مورد استفاده قرار دهند. یادگیری دور اجازه می دهد تا متقاضیان برای انجام دوره آموزشی دیپلماتیک از طریق اینترنت. مشاوره از راه دور، کاندیداها را از محل اقامت یا اداره خود آموزش می دهد.  آنها باید هر 4 سال مجددا مجددا هر 55 سال آموزش مداوم (30 ساعت برای مربیان ارشد) را مجددا مجددا تکرار کنند یا امتحان کتبی کامل را تکمیل کنند و تایید کنند که مجوز / اعتبارنامه (یا مجوز / اعتبار سرپرست آنها) بررسی یا لغو شده است



نوروفیدبک چگونه مغز را تنظیم می کند؟


نوروفیدبک کارکرد مغز را به صورت امواج مغزی ترجمه کرده و سپس آن امواج را در قالب عناصر بازی کامپیوتری یا فیلم نشان می دهد. یک کودک کم توجه را در نظر بگیرید که در مقابل مانیتوریک کامپیوتر نشسته است و مشغول تماشای یک فیلم یا انجام یک بازی کامپیوتری است. تعدادی الکترود که روی سرقرار دارند و به گوش ها متصل هستند امواج مغزی او را اندازه می گیرند. پس درمانگر امواج مغزی را بررسی می کند برای مثال زیادتر بودن امواج تتا و بتا نسبت به حالت عادی به ترتیب باعث حواس پرتی و اضطراب می گردد. و یا از طرفی ضعف هماهنگی حرکتی نشانه ی کاهش موج SMRاست. در این حالت درمانگر برنامه ی درمانی خاص برای مراجع تعیین می کند تا امواج را به حد طبیعی برساند و مراجع در مانیتور مقابلش امواج را به صورت بازی یا فیلم می بیند، برای مثال در مسابقه ی چند قایق از او خواسته می شود که با قایقش را برنده کند. مثلاً اگر بتواند امواج تتا و بتا را کاهش دهد و SMRرا افزایش دهد قایقی که در صفحه ی مانیتور متعلق به او است برنده می شود. کم کم که کودک به بازی ادامه می دهد مغز او به صورت ناهشیار می اموزد که چگونه این اتفاقات می افتد و این هنگام است که مغز عملکرد جدید را می آموزد. اینگونه است که طی یک دوره ی آموزش مغز یاد می گیرند که خودش را     اصلاح و تنظیم کند.


مرکزنورفیدبک موسسه فرزندان برتر



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها