انواع معلولیت های یادگیری

دانش آموز خواندن کتاب در classroomLeading ناتوانی مشکلات عصبی مبتنی بر پردازش است. این مشکلات پردازش می تواند با یادگیری مهارت های اساسی مانند خواندن، نوشتن و / یا ریاضی دخالت کند. آنها همچنین می توانند مهارت های سطح بالایی مانند سازمان، برنامه ریزی زمان، استدلال انتزاعی، حافظه طولانی و کوتاه مدت و توجه را مداخله کنند. مهم است بدانیم که ناتوانی های یادگیری می تواند زندگی فردی را فراتر از آکادمی ها تحت تاثیر قرار دهد و می تواند روابط را با خانواده، دوستان و در محل کار تأثیر بگذارد.از آنجایی که مشکلات در خواندن، نوشتن و / یا ریاضی در طول سال های مدرسه مشکالت قابل تشخیص هستند، علائم و نشانه های معلولیت یادگیری اغلب در آن زمان تشخیص داده می شود. با این حال، بعضی از افراد ارزیابی نمی کنند تا زمانی که در آموزش متوسطه یا بزرگسالان در نیروی کار باشند. افراد دیگر با ناتوانی در یادگیری هرگز نمیتوانند ارزیابی کنند و زندگی کنند، هرگز نمی دانند که چرا با دانشگاهیان مشکل دارند و به همین دلیل مشکلی در مشاغلشان یا در رابطه با خانواده و دوستانشان وجود دارد.ناتوانی های یادگیری نباید با مشکلات یادگیری اشتباه گرفته شود که عمدتا ناشی از معلولیت های بصری، شنوایی یا حرکتی هستند. از معلولیت فکری؛ اختلالات عاطفی؛ یا از معایب زیست محیطی، فرهنگی یا اقتصادی.به طور کلی، افراد دارای معلولیت یادگیری متوسط ​​یا بالاتر از هوش متوسط ​​هستند. اغلب به نظر می رسد شکاف بین پتانسیل فرد و دستاورد واقعی وجود دارد. به همین دلیل است که معلولیت های یادگیری به عنوان "معلولیت های پنهان" نامیده می شود: فرد کاملا "طبیعی" به نظر می رسد و به نظر می رسد یک فرد بسیار روشن و هوشمند است، اما ممکن است قادر به نشان دادن سطح مهارت مورد انتظار از کسی از سن مشابه نیست.ناتوانی در یادگیری نمی تواند درمان شود این یک چالش مادام العمر است. با این حال، با حمایت و مداخله مناسب، افراد دارای معلولیت در یادگیری میتوانند در مدرسه، در محل کار، در روابط و در جامعه موفق شوند.در قانون فدرال، تحت قانون آموزش معلولین افراد (IDEA)، اصطلاح "معلولیت خاص یادگیری" است، یکی از 13 دسته از معلولیت تحت این قانون.


"ناتوانی های یادگیری" یک اصطلاح "چتر" است که به توصیف تعدادی از دیگر معلولیت های یادگیری خاص، مانند نارساخوانی و دیس گرافیا می پردازد. علائم و نشانه های هر یک از استراتژی های زیر را برای کمک به زیر پیدا کنید.

به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلال در خواندن

 اختلال در بیان

اختلال دریادگیری


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها