کیت پزشک، حیوانات پر شده و ارقام هیجانی یا عملکردهای کودکان را قادر می سازد نقش ها، موقعیت ها و احساسات خود را بازی کنندبرای کودکان مبتلا به ADHD، بازی فانتزی به ویژه مهم است زیرا ممکن است به علت عدم توانایی آنها در ارتباط مؤثر با تجربیات، ترس و نگرانی آنها احساس گناه کنند.به طور مشابه، کودکان مبتلا به ADHD، به جای متفکران پیش بینی کننده، مضطرب هستند؛ به این ترتیب، آنها پیش از این فکر می کنند که این ایده خوبی است یا نه. این یکی از دلایلی است که بچه ها با ADHD اغلب خود را "در معرض خطر" یا بدون دوستان خود می بینند.هنگامی که به طرز ماهرانه ای توسط والدین هدایت می شود، بازی فانتزی به کودکان مبتلا به ADHD اجازه می دهد تا تجربیات و احساسات جدید را در یک زمینه امن بررسی کنند.همچنین به آنها کمک می کند تا با یک رشته کارهایی که به اندازه کافی بلند می شوند، به آنها بپردازند و همچنین پیشنهادهایی را در نظر بگیرند. تمرین دائمی در طول بازی کودکان را قادر می سازد تا این مهارت ها را به زندگی واقعی انتقال دهند.


بازی درمانی

بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.

بازی درمانی چیست؟

بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.


بازی یکی از مهمترین عوامل هماهنگی رشد کودک از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است که ازین طریق درمی‌یابد سهیم شدن و یا سهیم کردن دیگران در بازی برای مورد قبول قرار گرفتن و پذیرش لازم است که بر یادگیری، خودکنترلی، مسئولیت، ابراز احساسات، احترام گذاشتن، پذیرش خود و دیگران، بهبود مهارت‌های اجتماعی، عزت نفس، کاهش افسردگی و اضطراب موثر است [1].


بازی افکار درونی کودک را با دنیای خارجی او ارتباط می‌دهد و باعث می‌شود که کودکان بتوانند اشیای خارجی را تحت کنترل خود در آورند. بازی به کودک اجازه می‌دهد تا تجربیات، افکار، احساسات و تمایلاتی را که برای او تهدید کننده هستند، نشان دهد (وتینگتون و همکاران 2008) [2].


بازی درمانی با رویکردی سازنده که مبتنی بر درمان است فرآیندهای یادگیری و ارتباط سازگارانه و بهنجار کودکان را پایه‌ریزی می‌کند. در بازی درمانی به کودک فرصت داده می‌شود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درونی خود را از طریق بازی بروز دهد و آن‌ها را به نمایش در آورد (آکسلاین 1994) [3].


] 1[ Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.


] 2[ Wethinton, H. R., Hahn, R. A., Fugua-Whiteley, D. S., pe,T. A., Crosloy, A. E., Johnnson,  R. L., Liberman, A. M., Mosci chi, E., Pri ce, L. N., Tuma, F. K., Halra, G., Chatto.,  Padhyay, S. K. (2008). The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3), 287-373.


 


[3] ام آکسلاین، تاثیر بازی درمانی بر کودکان، دانشگاه ویرجینیا، ترجمه احمد حجاریان، 1994


 

بازی درمانی


بازی درمانی چیست


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها