اختلالات یادگیری (LD) یک گروه از اختلالات است که مانع توانایی مغز در دریافت، پردازش، ذخیره، پاسخ دادن و برقراری ارتباط اطلاعات می شود (1). اکثر کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری به طور متوسط ​​به اطلاعات بیش از حد متوسط ​​می پردازند، اما اغلب اطلاعات را پردازش می کنند متفاوت از دیگران، و منجر به مسائل در کلاس می شوند. LD به عنوان یکی از 5 نفر در ایالات متحده تاثیر می گذارد و نه تنها به مشکلات در عملکرد تحصیلی بلکه در ایجاد اعتماد به نفس و روابط بین فردی (2) کمک می کند.مهم است که به طور مستقیم با دکتر خود صحبت کنید تا در مورد تشخیص اختلال طیفی وجود داشته باشد یا تایید آن را تایید کنید.

انواع اختلالات یادگیری

نارساخوانی یک اختلال خواندن است که با مشکل یادآوری حروف، یادگیری صدای حرف و شناسایی کلمات قافیه مشخص می شود. کودکان جوان با اختلال ممکن است از پیشرفت زبان زودهنگام نیز برخوردار باشند و در هنگام رسیدن به سن مدرسه مشکل یادگیری و یادگیری دارند.

دیس گرافاژی با دست خط ناسازگار و نادرست، و همچنین مسائل مربوط به دیگر مهارت های خوب موتور مشخص می شود. علائم عبارتند از مشکل یادگیری کفش کت و شلوار، زیپ ژاکت، نوشتن به صورت قابل توجه (به عنوان مثال، نمیتواند حروف درست را تشکیل دهد)، و اجتناب از رنگ آمیزی و یا سایر فعالیت های خوب حرکتی که اکثر بچه ها از آن لذت می برند.بعضی از کودکان مبتلا به دیس گرافیک دارای مهارت های کلامی قوی هستند تا جبران مسائل مربوط به نوشتن آنها و اغلب خوانندگان قوی باشند. از آنجا که کمی در مورد اختلال شناخته شده است، گاهی اوقات به علت نارساخوانی یا نارسایی ناشی از تشخیص داده می شود.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .



اختلال بیان نوشتاری 

اختلال در ریاضیات

اختلال خواندن 

اختلالات یادگیری 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها