Dyscalculia اختلال مشخص شده با مشکلات با یادگیری اصول است که شامل یک یا چند مهارت اساسی عددی. اغلب افراد با این شرایط می توانند مفاهیم بسیار پیچیده ریاضی را درک کنند اما پردازش فرمول ها و یا اضافه کردن و تفریق اساسی مشکل دارند. فرد مبتلا به اختلال ممکن است با روابط بین فضایی و یا پردازش آنچه را که می شنود، مبارزه کند.دیسپراکسیا همچنین apraxia نامیده می شود، وضعیتی است که مشخصه مشکلات قابل توجهی در انجام وظایف معمول شامل تعادل، کنترل حرکت خوب و هماهنگی اسکاندیناوی است. علائم این اختلال در اوایل دوران کودکی عبارتند از عدم دستیابی به نقاط عطف رشد در زمان و همچنین حرکات ناخوشایند و غیر هماهنگ اختلال کلامی مشکل در استفاده از صداهای گفتاری را توصیف می کند، که ممکن است به دلیل تاخیر رشد در منطقه تولید گفتار مغز باشد. اختلال کلامی ممکن است به عنوان یک اختلال مستقل یا همراه با دیسپراکسی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم خاص LD، لطفا به معیارهای DSM-V برای معلولیت های یادگیری خاص (SLD) مراجعه کنید.

منبع: (1) مرکز ملی ناتوانی های یادگیری

منبع: (2) مرکز انتشار ملی برای کودکان معلول

منبع: (3) UT Dallas: مطالعه ارتباط توانایی ریاضی ارتباطات مغز راست چپ و راست

منبع: (4) PNAS: ویژگی های عملکردی نارساخوانی رشدی در مناطق مغز خلفی چپ و نیمکره ای، شروع مطالعه خواندن


اختلالات یادگیری و برنامه تعادل مغز ®


والدین به طور متوسط ​​42٪ بهبود یافته در توانایی فرزندشان برای یادگیری در مدرسه پس از تکمیل برنامه Balance Brain **از آنجا که نیمکره چپ مغز اطلاعات یادگیری و پردازش را کنترل می کند، فردی که فعالیت مغز چپ مغز را کاهش می دهد ممکن است با خواندن و نوشتن، پردازش گفتار و صداهای زبان، هماهنگ کردن حرکات حرکتی و درک محاسبات ریاضی ساده مشکل داشته باشد.برنامه تعادل مغز ترکیبی از فعالیت های حسی-حرکتی و علمی سفارشی است که باعث بهبود ارتباطات چپ مغز و افزایش مهارت پردازش و یادگیری می شود.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .



اختلال بیان نوشتاری 

اختلال در ریاضیات 

اختلال خواندن

اختلالات یادگیری 



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها