اختلالات یادگیری چگونه درمان می شوند یا درمان می شوند؟

منابع و استراتژی های مقابله ای زیادی وجود دارد که کودکان با اختلالات یادگیری می توانند برای موفقیت در داخل و خارج از کلاس درس به موفقیت دست یابند.هر چه زودتر کودک کمک می کند، احتمال دارد که او بتواند موفق به مدیریت اختلال شود. تکنیک های مداخله به شرایط منحصر به فرد فرد بستگی دارد، بنابراین هر فرد ممکن است نیاز به چیزی متفاوت داشته باشد. در محیط های مدرسه، کودکان اغلب برای اولین بار از خدمات و مداخلات در معرض خطر، مانند پاسخ به مداخله (RTI)، ارائه می شوند. [2] RTI یک رویکرد چند مرحله ای به شناسایی زود هنگام و حمایت از دانش آموزان با نیازهای یادگیری و / یا رفتار است.هنگامی که RTI به درستی اعمال می شود، یک دانش آموز با منابع اضافی برای رفع نیاز آموزشی یاد می شود و پس از آن پیشرفت در طول زمان مورد بررسی قرار می گیرد تا تعیین شود که آیا مداخلات شدید یا ارزیابی لازم است یا خیر. بعضی از کودکان واجد شرایط دریافت خدمات آموزشی ویژه ارائه شده در مدارس دولتی تحت قانون بهبود آموزش معلولین افراد (IDEA) می باشند. برای واجد شرایط بودن برای خدمات آموزشی ویژه، کودک احتمالا فرایند ارزیابی فوق را به اتمام خواهد رسانداگر یک دانش آموز واجد شرایط خدمات ویژه تحصیلی باشد، باید یک برنامه آموزش انفرادی (IEP) که منحصرا برای نیازهای کودک طراحی شده است، دریافت کند. IEP شامل اهداف برای کودک، برنامه های خدمات، توصیف های محیط کلاس و محل اقامت و متخصصانی است که با کودک کار می کنند.


به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلالات یادگیری 

اختلال بیان نوشتاری

اختلال در ریاضیات

اختلال خواندن 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها