کمک به کودکان با معلولیت های یادگیری

راهنمایی های کارآموز والدین برای خانه و مدرسه

Mother teaching daughter


آیا فرزند شما به تازگی با ناتوانی یادگیری تشخیص داده شده است؟ آیا شما فورا شروع به نگرانی در مورد چگونگی برخورد با مدرسه می کنید؟ فقط طبیعی است که بهترین را برای فرزندتان بخواهید، اما موفقیت تحصیلی، در حالی که مهم است، هدف نهایی نیست. آنچه شما واقعا برای فرزند خود می خواهید یک زندگی شاد و پربار است. با تشویق و پشتیبانی مناسب، فرزند شما می تواند یک حس قوی از اعتماد به نفس و یک پایه محکم برای موفقیت های طول عمر ایجاد کند.

وقتی به ناتوانی یادگیری می آید، به تصویر بزرگ نگاه کنید

همه کودکان نیاز به عشق، تشویق و حمایت دارند و برای بچه هایی که دارای معلولیت های یادگیری هستند، تقویت مثبت می تواند به اطمینان حاصل شود که آنها با حس قوی احساس ارزش خود، اعتماد به نفس و عزم و اراده برای ادامه دادن حتی زمانی که سختی هادر جستجوی راه هایی برای کمک به کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری، به یاد داشته باشید که به دنبال راهی برای کمک به آنها برای کمک به خود هستید. کار شما به عنوان یک پدر و مادر، ناتوانی در یادگیری» نیست، بلکه برای دادن فرزند به ابزار اجتماعی و احساسی که باید از طریق چالش ها کار کند. در دراز مدت، مواجهه و غلبه بر چالشی مانند ناتوانی یادگیری می تواند به تقویت و تقویت فرزند شما کمک کند.همیشه به یاد داشته باشید که رفتار و چالش هایتان پاسخی به فرزندتان دارد. نگرش خوب مشکلات مربوط به ناتوانی یادگیری را حل نمی کند، اما می تواند فرزند شما را امید و اعتماد به نفس دهد که همه چیز بهبود می یابد و در نهایت موفق خواهد شد.

ه ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلالات یادگیری 

اختلال بیان نوشتاری 

اختلال در ریاضیات 

اختلال خواندن 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها