تمرکز بر نقاط قوت، نه فقط نقاط ضعف

کودک شما با ناتوانی در یادگیری شما تعریف نشده است. یک ناتوانی در یادگیری یک منطقه ضعف را نشان می دهد، اما نقاط قوت بیشتری نیز وجود دارد. تمرکز بر هدیه و استعدادهای کودک شما. زندگی و برنامه کودک شما نباید در اطراف معلولیت یادگیری چرخید. فعالیت هایی را که در آنها برتری می گیرید پرورش دهید و زمان زیادی برای آنها بگذارید.

تشخیص یک اختلال یادگیری

با درک انواع مختلف اختلالات یادگیری و علائم آنها می توانید چالش های خاصی را که کودک شما در معرض آن قرار دارد را با دقت مشخص کنید و یک برنامه درمان که کار می کند پیدا کنید.

کمک به کودکان با ناتوانی های یادگیری نکات 1: مسئولیت آموزش و پرورش کودک خود رادر این سن کاهش بودجه بی پایان و مدرسه هایی که ناکافی بود، نقش شما در آموزش فرزند شما مهم تر از همیشه است. نشستن و اجازه دادن به شخص دیگری مسئولیت دادن فرزند خود را به ابزارهایی که برای یادگیری نیاز دارند. شما می توانید و باید نقش مهمی در آموزش فرزندتان داشته باشید.اگر نیازهای آموزشی نشان داده شود، طبق قانون، مدرسه مورد نیاز است تا یک برنامه آموزش انفرادی (IEP) را فراهم کند که مزایای تحصیلی را ارائه می دهد، اما وما نه آن چیزی است که موفقیت دانش آموزان را به حداکثر برساند. والدین که بهترین را برای بچه های خود می خواهند، ممکن است این استاندارد را خسته کننده بداننددرک قوانین آموزش ویژه و دستورالعمل های مدرسه برای خدمات شما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین حمایت را برای کودک خود در مدرسه دریافت کنید. فرزند شما ممکن است واجد شرایط برای بسیاری از اقامت و خدمات پشتیبانی باشد، اما این مدرسه ممکن است خدماتی را ارائه ندهد مگر اینکه شما از آنها بخواهید.



به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی ، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .


اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری


اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستم خواندن است ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است . کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند . گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .


اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند . واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده : 1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )


2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام

3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.

4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .

ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ، تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .


اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد . کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .


اختلالات یادگیری 

اختلال در ریاضیات

اختلال خواندن

اختلال بیان نوشتاری 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها